A A A | zmień kontrast | Mapa strony | język: pl en de | rss ico-rss | ico-bip
logo-sroda-wlkp
Jesteś tutaj:

Naprawa parowozu Px48-1920 dobiegła końca

Naprawa główna parowozu Px48-1920 została przeprowadzona przez Towarzystwo Przyjaciół Kolejki Średzkiej „BANA”, w ramach realizacji zadania pn.: „Modernizacja infrastruktury związanej ze Średzką Koleją Wąskotorową”.

24.11.2021


Jak już wcześniej informowaliśmy w dniu 2 listopada, po trwającej 3 lata naprawie, kocioł parowozu Px48-1920 z wynikiem pozytywnym przeszedł próbę „na gorąco” przed inspektorem Transportowego Dozoru Technicznego i tym samym został dopuszczony do eksploatacji.
Naprawa główna parowozu Px48-1920 została przeprowadzona przez Towarzystwo Przyjaciół Kolejki Średzkiej „BANA”, w ramach realizacji zadania pn.: „Modernizacja infrastruktury związanej ze Średzką Koleją Wąskotorową”. Łączny koszt naprawy wyniósł 187.698,80 zł. i został sfinansowany ze środków budżetu Powiatu Średzkiego.
      
W dniu 16 listopada odbioru końcowego prac w imieniu Powiatu Średzkiego dokonali Michał Matelski – członek Zarządu Powiatu Średzkiego i Katarzyna Kania – Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Środzie Wlkp.

Naprawa kotła została przeprowadzona własnymi siłami Towarzystwa Przyjaciół Kolejki Średzkiej „BANA” w warsztacie parowozowni Środa Miasto, włącznie z naprawą kotła.
Towarzystwo uzyskało w tym celu szereg niezbędnych certyfikatów i pozwoleń oraz nawiązało współpracę z doświadczonymi fachowcami w zakresie napraw kotłów oraz spawalnictwa. Tym samym stało się pierwszą organizacją non-profit w Polsce, która wykonała naprawę kotła parowozowego.
Jak podkreśla prezes towarzystwa Arkadiusz Kaczmarek Średzka Kolej Powiatowa jest jedyną w Polsce, która posiada dwa sprawne parowozy Px48.
Obydwa parowozy mogliśmy podziwiać podczas specjalnego pociągu uruchomionego w dniu 11 listopada.

baner300x250